Sponsorluk
SOSYAL
BİLGİ

DRIFT NEDİR ?

Kontrolsüzlüğün Kontrolü

Drift Nedir?

“Kontrolsüzlüğün Kontrolü” drift için söylenebilecek en güzel tanım aslında. Hayatı tek düze yaşamak istemeyip, biraz heyecan, biraz sıradışılık katmak isteyenlerin sporu. Beygirlerin, lastik ve egzoz seslerinin, dumalar altından yarattıkları senfoninin, seyircinin haykırışları ile birleştiği belki de tek spor.

Drift, otomobillerin dansı. Estetik hareketlerin motor ve egzoz senfonisine ayak uydurduğu, temponun ve adrenalinin daima en üst seviyede olduğu bir hip hop dansından farksız. Serbest figürlerin esas olduğu hip hop gibi pilot da otomobili ile özgürlüğünü akrobatik figürlerle buluşturur.

Son yılların en çok dikkat çeken sporu olan drifti anlatmak için kelimeler kifayetsiz kalır. Tutkunun aşka dönüştüğü ender sporlardan biri olan driftin çıkış noktası Japonya. 80’li yıllarda Japonya’nın virajlı dağ yollarında bir sokak sporu olarak başlayan bu disiplin, Keiichi Tsuchiya isimli yarış pilotunun öncülüğünde gelişmiş ve bir motor sporu branşı haline gelmiştir.

Halen Japonya, Amerika, Asya ve Avrupa’da çeşitli ülkelerde şampiyonalar halinde yapılan bu spor ülkemizde de son altı yıldan beri Drift Akademi bünyesinde yapılıyor. İlk başlarda sadece bir hafta sonu aktivitesi daha doğrusu antreman gibi yapılan Drift, 2012’den bu yana TOSFED bünyesinde Apex Masters Drift Series şampiyonası olarak yapılmakta.

Her yaştan seyircinin takip ettiği bu şampiyonaya her sene yeni yeni pilotlar dahil olmakta ve eski kurtlara taş çıkartmaktalar.

Drift Yarışları Nasıl Yapılır?

Herşeyden önce trafiğe kapatılmış, güvenliği alınmış bir pist bu sporun en önemli gereksinimi. Pistin nerede olduğu önemli değil. Şehir içinde bir otopark, bir yarış pistinin kombine virajları, yada özel izinle trafiğe kapatılmış caddeler… Kullanılan otomobiller, arkadan itişli, özel güvenlik ekipmanlı 500 beygir ve üzeri. Bu sporun belki de en güzel yanı motor gücünün bir sınırı olmaması. Bütçeye göre 200 beygirden 1.000 beygir ve üzerine kadar otomobil hazırlamak mümkün. “Ne kadar duman, o kadar randıman” motor gücünün ana ilkesi. Yarışlarda üç hakem daha doğrusu jüri yer alır. Otomobillerin pist üzerinde belirlenen noktalara yaklaşma hızları, yaklaşma açıları, yaklaşma mesafeleri değerlendirilir. Ayrıca otomobil hakimiyeti, lastiklerden çıkan duman, seyircinin tepkisi de kriterlerdir ve puanlamaya girer.

Yarışlar ikili çıkışlar halinde yapılır. Bir araç önde giderken diğeri onu taklit ederek takip eder. Sonra öndeki araç arkaya geçer ve o diğer aracı aynı şekilde taklit ederek takip eder. Jüri, puanlamasına göre en yüksek puanı alan pilot ve aracı bir üst tura geçer. Eleme usulü ile yapılan yarışta katılımcı sayısına göre Top 16, top 8 , top 4 ve top 3 belirlenir.

Türkiyede Drift

2008 yılında ülkemizde yapılan ve o dönemde Avrupa’nın en büyük üçüncü drift şovu olarak anılarak Türkiye’deki macerasına başlayan drift sporu, 2011 yılında Apex Masters Turkish Drift Series adı altında şampiyona ile resmi bir motorsporu aktivitesi haline geldi. Her yıl en az 30 ve üzeri Türk hatta uluslararası yarışmacının ( Ukrayna, Bulgaristan ve Kıbrıs ) yer aldığı şampiyonaya ilgi giderek büyüyor. Ortalama beş ayak üzerinden yapılan şampiyonada gerek takımlar, gerekse pilotlar kıyasıya mücadeleler sergileyerek, ipi ön sırada göğüslemeyi hedefliyorlar.

Drift ve Lastik

Drift her ne kadar otomobili kaydırarak kullanma sporu olsada, sanılanın aksine drift araçlarında tutunma en önemli kriterdir. Kontrolsüzlüğü kontrol altında tutabilmek için otomobilin yere tutunması gerekliliği pilotajı ön plana çıkartır. Doğru pilotaj drift sporunda başarının en önemli anahtarıdır.

Doğru tutunma doğru lastikle olmaktadır. Drift sporunda tercih edilen lastikler genelde Semi Slick’lerdir. Yüksek tutunma özellikleri olan bu lastikler, 500+ beygir güçlerindeki profesyonel drift otomobillerinin olmazsa olmazlarıdır.

Türkiye Ulusal Drift Şampiyonası’nda 2018 yılından itibaren semi slick kullanımı serbest olacaktır. Dünya standartlarında yapılan yarışmalardaki tüm lastik kurallarını baz alarak yapılan değişikliklerle treadwear değeri 120 ve üzeri olan tüm semi slick lastik çeşitleri tercih edilecebilecektir.

Instagram

TAKİPTE KALIN

TWITTER